Saturday, June 15, 2013

Face the music ! =)



今天·在电视看到这集。 鲁豫有约 罗志祥篇。
觉得真的很有意思。
在这 与大家分享些小片段。








03.20- 04.20
非常赞同的说话。 也启发了自己。

“很多事情要懂得知足
有比你更多更多的人会因为更多更多的事情, 他比你变得更坚强 你怎么可以因为这样一个小小的事情,而让自己想不开。
那你因为这样想不开,你有没有想到对自己的父母亲对你的教育之恩,
对你爱的人 爱你的人。  然后你因为这些事情而想不开, 对他们说再见,
 你就两手一挥, 吐口长气。 呼。

You have to satisfy what you have in your life
There are a lot of people, facing a lot of problems
But they are not give up , but became stronger and stronger.
So why are you trying to give up your life just because that little tiny problem.

When you are thinking to give up your life, do you ever think of your parents?
They feed you , dress you , teach you. give you so much of thing even they are also facing their problem
Ever think of people who love you ? or people you love?

So when you are going to give up your life
Say goodbye to them
Then loose your hand. Don't care everything
Spit out everything .  fuuuuuuuuu&nbsp



没意义。 你还是要面对。 因为你这样等于是你在逃避事情
那你逃避的事情还是存在着。
那你不如站出来。 对, 就是我做的。
就直接一句话把这个墙给挡住了。
就是我 都是我。 扛了, 就没事了。
事情就过了。

那如果你今天一直逃避
我不要提这个话题。 我不要我不要
那事情永远存在。”


There are no meaning at all
You still have to face those problem
Since you are just avoid them , you are just running from the problem.
It doesn't mean the problem not exist.
They are still there. The problem still exist.

So,why no you just stand up?
Admit everything .
Say yes i did it
Yes , i'm facing this problem right now.
Yes , i'm prepare to face the music

The YES block everything
Block everyone who trying to question you
Block gossip

The time will do the rest.
The problem will pass
Everything will become a past tense.
Things end.

But if you are escaping. running from everythin
When the topic came out, you run . run . and run
The problem will going to follow you forever.
And yes, you will suffer and tired
Then you will thought of giving up your life.

0500-1135
还有这, 很催泪的一段。
罗爸爸的去世。


“爸爸只是把幕降下来。 你要把幕拉上。"
当你面岁一个人的离开, 会是个珍惜, 化成温暖的回忆。

" Dad is just end the story , but you stil have to start your own story. "

When you are facing someone who leave you.
It will let you learn to appreciate. .
Hence, They will became a sweet and warm memories



真的, 要坚强。
有着怎样的过去。
也得会站起来。

Be strong
No matter what past.
You still have to stand up
Face it !


只有不放弃。彩虹会随之而现。

There are still rainbow =)
AS LONG AS .NEVER EVER GIVE UP !





还有这个, 很感动。
王静是个玻璃公主。
脆骨症。
有着与普通人都不一样的人生。
可她却很坚强。
看着她, 那么积极的度过她的一生。
那你有什么问题不能解决的?

我为什么那么突然, 会和大家谈这个,。
是因为 我曾拥有过这样的一个念头。
对·, 承认我真的很笨。

我害怕面对。
害怕想起。
害怕当别人碰起那话题。
一次又一次的挫折让我好难堪。

可幸, 我还会害怕。
我害怕死亡。

可幸, 我还会想起我的家人。
我爱的人, 爱我的人。

我还会怕, 别人对我的想法。
想起觉得好幼稚。
曾经真的好想就拍拍衣袖。什么都不理。
去逃避。

可是放心。
我不会再那样。
这世界还有太多的事。
要我去体验。

轻生绝对不是一个好主意,
逃避无法解决问题。

No comments:

Post a Comment